2020年5月10日 星期日

舜宇光學 (2382) 大行預測與實際值的研究


增長,增長,增長,呢句係百倍股果本書(100 Baggers: Stocks That Return 100-to-1 and How To Find Them)入面第2個原則 (第1個原則係你必須以100倍做目標,唔係1倍唔係2倍)

但係問題來了,以往既增長,有哂歷史俾人睇,好易睇到,但未來增長呢? 大家都知好難預測。點先知未來增長係幾多? 以前每年增長30%,未來3年都一定會係? 唔一定架嘛

咁咩人係有方法預計得到? 公司ceo? 佢最熟公司,咁照計最有可能計到果個就係佢,但佢預計到都唔會講出黎 (美國大公司有未來1年業績指引算係一個預測,香港無),但就算美國公司自己既預測都唔係準,佢都會不斷調高 (其實無人要求公司講出黎個預測一定要準)

再者,ceo都未必預計得到 (叻果d ceo會預計到有市場機會,會提早部署,但部署都可以錯/唔足夠),咁ceo果d我地無資料做back test....咁最公開既又可以知到個預計值可以做back test既,得返大行既分析報告。

咁今次我就係想研下,成日做開預測既大行,資源最多既分析員,係曾經十倍股上預測係點?

所以我拎左2382舜宇光學呢隻曾經100倍股,做研究對象,因為佢市值大,多大行會跟(其實百倍前d日子無咩人跟),我由2015年開始睇,太舊既時間太少資料。呢隻雖然大但報告都唔算特別多(我只有中資行既source)。其實應該睇多幾間,不過寫住一間先。今次我只計2015-2016年大行報告,因為舜宇2014-2018年升得最快,2016年既報告會預測到2018年。我知得7份報告係比較少,不過資源有限,無辦法。

入正題,以下呢個表係大行收入預測vs實際值


由於我個Source主要係中資大行,所以資料有限,但我估同外資大行差別不大

1.2015年收入,實際收入高出預測收入4-5%,唔算差距好大
2.2016年收入, 係2015年做預測既大行差距比較大,實際值高過預測值20%, 2016年做預測既,越接近年尾,大行估計相對差距較少。平均值上,實際高於預測7%, 因為出左上半年數相對易估下半年數,所以全年數會較接近實際值。
3.2017年收入,2015年預測既,實際遠高於預測64-72%, 2016年預測既,實際值高於平均預測值42%,差距是超大
4.2018年收入,2016年預測既,實際值高於平均預測值42%,同樣差距超大

再睇利潤

1.2015年利潤,實際利潤高出預測平均8%,唔算差距好大
2.2016年利潤, 係2015年做預測既大行差距比較大,實際值高過預測值47%, 2016年做預測既,平均值上,實際高於預測16%
3.2017年利潤,2015年預測既,實際遠高於預測187%, 2016年預測既,實際值高於平均預測值106%,差距是超大
4.2018年利潤,2016年預測既,實際值高於平均預測值44%

股價升幅與收入/盈利升幅及實際值高於預測值百分比關係圖

近5年,除左2018年,舜宇都係盈利增長高於收入增長,而股價增長同樣除了2018年,股價增長都大於盈利增長。亦都反映公司估值(P/E)越來越高。主要係公司盈利增長一直超預期,特別係2017年大超預期,所以股價增長最大,兩個原因1.盈利超高增長,2.盈利增長遠超大行,市場對公司前景更樂觀,給予更高估值水平。但2018年好似有D奇怪,實際值都係高於預測值超過40%,但股價跌得多過盈利倒退百份比,因為我既大行報告只去到2016年,可能係2017-18年,大行對公司期望更高,但實際數值低過預測值,所以係我數據出左問題。

結論

對於高增長既公司,要估未來3年收入同利潤係極其困難.對於收入來說,2015年去估2017年收入,大行低估左40%,2016年去估2018年,低估33%,利潤果邊,2015年去估2017年利潤,大行低估左64.8%,2016年去估2018年低估31%。

其實,就係因為大行估得唔夠高,如果大行估到舜宇2017年有咁高收入同利潤,2015年就唔會係呢個價。

而圖表亦都見到,收入,盈利增長係肯定帶動到股價增長,但要係高於市場預期既大型股,中小型股股價增長有機會低於盈利增長幅度。不過都同市場預期有關,只係中小型股無/無乜大行報告,你唔知佢地預期幾多。

而事實上,又係唔係要真係估得中幾高盈利增長先賺到十倍回報呢? 或者舜宇增長低D,咁個故事會係點? 其實佢增長唔係之前咁強,只係股價十倍既時間會延長左,唔係2年幾就完成(最遲係2016年2月前仲可以17蚊以下買到舜宇,2018年6月就17X蚊,十倍),增長無舜宇咁高既公司,就要5年/10年時間或更多時間,坐耐D。不過耐性又係一大難題。

咁所以,要達成十倍股價,2個因素,
1.收入要高增長,而盈利增長不能低於收入增長,一定要高於甚至遠高於收入增幅,呢個要睇公司商業模式。即係如果估值無提高無降低既情況下,盈利至少要增長10倍。(虧損科技股同生技股或新經濟未有利潤行業,是另一個計算方式)

2.估值提高,呢個要靠公司增長高於市場預期,如果市場一早預期你極高增長,但你只有高增長,股價有好大機會跟唔足。估值有提高,盈利增長可以唔洗10倍都做到股價10倍,如果估值下降,盈利就要多過10倍增長。

以上既內容可能有人覺得阿媽係女人,我係未講到如何能預測公司未來盈利增長,但呢個無得教,因為每間公司都唔同,要有遠見,即係手機未有雙鏡頭之前,你已經要預計到舜宇受益雙鏡頭而有盈利大增的機會。呢樣係要想像力+對行業認識+唔係諗D無咩機會發生既野,例如某某公司會出個破天方既產品,即係乜?唔知,要實際有好大機會發生既預測,而唔係幻想出黎既事物。



沒有留言:

張貼留言