2018年11月15日 星期四

700 騰訊 Q3 2018 業績 (建議先看業績再看這個)

圖1:公司各業務收入及總收入按季同比


紅虛線係騰訊收入增長率,2015年Q3增長開始加快,但到左2017年Q3之後開始增長放緩,主要影響係增值服務收入(遊戲同埋媒體(視頻及音樂)),2015年Q4 王者榮耀出,係主要推動力,仲有其他收購合併,一路推左2年高增長,但之後政府唔批遊戲,食雞又無得收費,加上整體遊戲市場增長高峰過左,增長就大縮,其實手遊日流水俾錢就查到,所以大行跟得好貼,一見唔對路就沽,雖然5月出既2018Q1收入仲係靚仔,但騰訊已經領跌大市。

其他業務/廣告收入增長都仲係高,但果兩樣野佔比仍然較低,要影響收入增長仲要D時間,



收入之後,緊係睇毛利,賺到錢先最緊要,其實騰訊毛利率一直跌,好多原因

市場競爭加大,騰訊有自家平台亦有分銷平台,之前多自主業務,毛利率較高,遊戲比較簡單,而且好多都係照抄返黎,成本低,但高毛利率既業務好快多人入黎爭,要開始創造比較複雜既遊戲,毛利率受影響。另外,分銷既音視/視頻都係毛利率較低既業務,佔比持續增加。主要係業務結構變化導致毛利率持續下降。但有個奇怪既地方係毛利率跌,營運利潤率唔跌,淨利潤率都唔跌,中間開支控制得好? 並唔係,做遊戲其實要唔少宣傳費/員工費等等,毛利率跌一定會有影響,唔跌係因為中間多左樣叫其他經營淨收益(投資收益)既野。



呢個收益佔營業利潤金額一直大升,佔營業利潤比率一直升,係由2017年開始。呢舊野係乜?我都唔知,大約係一D佢投資過既公司公允值上升導致既收益,Q3寫係因為美團點評(騰訊有持股)公允值收益上升,呢個公允值係會計計既,騰訊有太多投資係出面D新企業,所以散戶基本上好難計返呢粒數,其實公允值上升佢係無錢賺到返黎,只係賬面值上升,所以我試下抽起呢粒數,唔包佢係營業利潤入面,再計一次營業利潤增長,下圖

收入,毛利,營業利潤(不包其他收益),就係咁,點解我會話騰訊Q3業績其實係好差就係咁,毛利只有12%增長,係上市以來最低單季增幅,扣左其他收益,營業利潤得返1.X%增長,都係最差既一季,之前十幾季度,騰訊就算扣左其他收益,利潤都有20-30%增長,最高去過50-60%添,所以佢有40-50倍PE好合理,但如果騰訊增長得返0-10%或者10-20%,PE應該落返去20-30倍,而家係28.8倍。所以我認為,騰訊下跌空間略大於上升空間。

騰訊攪成咁,除左公司內部因素,外部因素都有影響,中央唔批新遊戲收費,攪好多政策令到D人打少D機,係令到騰訊最近增長咁慢既主因,其實整個遊戲市場都係受呢方面影響緊。人總不能多年都花時間打機,都會有周期,高增長過左又變返低增長,騰訊係咪無可能再高增長?又未必,但要時間轉型,其實一直都轉緊,遊戲收入比重一直跌,但遊戲利潤比重好難跌,遊戲利潤率太高,所以騰率要行好遠既路令低利潤率既業務佔比超過遊戲。

除非騰訊個價去到200蚊(若20倍PE),否則,無咩興趣買黎坐。

2 則留言:

  1. 火車頭, 一慢少少就會被人圍攻, 的確係要睇經常性收入黎做估值會好好多

    回覆刪除
  2. 多謝分析,但香港人太短視,咩都睇表面,咩都要快,

    回覆刪除