2020年3月31日 星期二

小米1810 業績簡評






小米呢間野我真係唔熟...
純睇業績內容去講返D重點
收入增長數字係上面我唔重覆

手機
手機佔集團收入60%,收入增7.3%,全年手機銷量增4.97%,Q4手機銷量增長30.5%,但Q4收入只增22.8%,Q4增長主要來自低價手機(應該係紅米)。

手機平均售價增2.2%,由959.1元增至979.9元。毛利率由6.2%增至7.2%,售價升2.2%,毛利率升1個百分點,成本升幅少於售價升幅,係好事。維持到可以持續提高毛利率。

手機值得憧憬既地方只有平均售價上升速度高於成本,改善毛利率,銷量升到就更好。但手機市場競爭越黎越大,全球手機銷量都放緩基本上無咩增長,銷量比較難有雙位數增長。蘋果一樣面對相同問題。銷量升唔到就只能靠加價/賣多D高價手機,但小米比較難做到,Android競爭太大。所以手機唔係小米增長主要動力。

IoT與生活消費產品
呢個增長比較強,增41.7%,但公司只提供智能電視數據,電視增長快既,小米電視2019年銷量同比增51.9%,係幾意外,但佢無拆電視收入,佢只講電視+手提電腦就增33%至242億。小米電視俾我印象係比大牌子差D,但估唔到佢2019年成為全中國銷量第一,全球第五,印度第一。電視其實唔太好做,毛利率?無提供,但呢個分類業務整體毛利率高於手機7.2%既毛利率,有11.2%。

互聯網服務
主要係廣告收入,Q4係30億,佔Q4 57億入面超過1半,同比增17.8%,睇黎係唯一靠MIUI平台賺錢既主要途徑。遊戲收入Q4得8.7億,比較少。廣告應該無咩成本,所以毛利率極高,毛利佔公司整體毛利44.8%。

但廣告收入不穩定,遊戲收入都係不穩定,個平台要打得夠大先有穩定收入,公司能夠有比做硬件公司更高市盈率,應該都係呢個分類業務拉高左,始終軟件/服務類既野增長比較易推,唔同手機好難再推增長,電視同其他硬件都難推而且毛利率低。呢個業務要多d關注,但業績入面資料比較少,要再搵先可以講多d。

海外收入912億,佔2058億既44%。證明公司海外發展唔錯,特別係印度市場。

毛利

毛利增28.7%,286億,手機只係88億,iot就70億,互聯網服務就128億。互聯網服務收入最少但賺既錢最多。

銷售推廣開支增29.8%,行政開支增40.9%,研發開支增29.7%,80+33+58億=171億 未計其他開支前利潤:286-171=115億....同公司計既經調整淨利潤差唔多(115.3億),即係其他收入+開支(包括稅)=打和

基本上重點都講哂,公司現價相對於市盈率20倍,我覺得只係fair,無特別平/貴。前景要再研究下,暫時我對呢間公司興趣仍然不大。

沒有留言:

張貼留言