2020年3月29日 星期日

疫情下投資取態

疫情發展越黎越惡劣,歐美確診個案快速上升,各國政府都加強限制人既活動,減少接觸,對經濟影響是前所未見。對多個行業影響都好大,而且就算行業無被直接影響,間接影響都是很明顯。舉個例子,有間藥廠最近發第一季盈警,原因係相醫療服務受疫情終止。疫情影響有時係會在一些你估唔到既地方出現,例如,誰又會估到疫情令中國三大電訊商客戶數目減少超過1000萬戶呢?

由於疫情何時完結,政府措施何時緩解仍難以預料,在此之前,投資取態應保守偏淡,原因如下:

公司收入=資金+貨物/服務流動,而資金同貨物/服務流動關鍵都係人,有幾多人接觸到你既服務/貨物,公司既市場就有幾大。而家人既流動受限制,基本上大部份既資金+貨物/服務流動都會受限。收入受限,自然利潤都受限,利潤難以有增長,咁股價增長既能力當然受限制。

而且,呢個問題唔係靠印銀紙就可以解決,你有好多錢係咪就可以令到好多人多左出街消費?部份國家政府近期都禁部份商店營業。QE幫到D咩?只係將公司債務負擔降低,幫既既資產負債表上+利潤表上利息開支(減息),但幫唔到利潤上既收入/利潤,根本問題都解決唔到。點解之前金融危機可以?因為QE令借貸成本下降,資產價格上升,公司樂意投資,人更願消費,公司收入增加。

最近,美國初領失業救濟人數急升,只是剛剛開始,持續時間都係要睇政府限制措施幾時完。部份人開始失業,影響就係Demand,無收入就會削弱消費力。失業率上升是必然會發生,印銀紙派錢可以舒緩部份影響,但長久都是難以阻止消費下降趨勢。

而家比較樂觀既係,雖然實體店被限制,但網上商店限制較低,當然唔係所有野可以網上買,貴重物品(金或珠寶,應該好少人會靠物流運送吧)/大型物品(車?)。日常用/多數物品仍然可以網上購買,仍然有一線生存空間。當然服務業就比較難,至少暫時仲未可以網上剪髮,所以最近美國服務業PMI大幅下降。呢d就係網上商店既限制,但總比以前無網店既時候,多一個消費途徑。如果無網店,實體店又被封/人流大幅減少,經濟損害更大。

投資取態是保留現金或買跌對沖下跌風險。假設未來疫情退卻,社會回復正常,公司收入盈利回復正常,股價就會回升,但疫情仍然擴散,市場對股票價值判斷只會越來越低,當然對於投資者來說,是機會,賺的是現時市場對公司價值判斷與未來公司回復正常時價值的差距。市場仍然悲觀情況下,大量持有股票不是最佳策略,所以,等待,等待市場出現極不合理價格,例如公司破產機會極低但股價遠低於公司賬面價值(非會計上,自行計既賬面價值)。這些機會就要靠大家發掘一下。不過現時港或美股大幅下跌既股票不多,市場仍然很理性,要賺不理性既機會仍未出現。

現時我既策略會係,每日去搵跌幅超過一半既公司,最好係高位打2折/3折,100蚊跌到20-30蚊既股票,雖然呢堆公司可能99%都係無機會翻身既垃圾公司,但總有1-2%有機會翻身,係極難搵得中,但中左回報就會好豐厚,起碼幾倍升幅。搵到呢類大幅下跌又有翻身機會既公司,可以先放入監察列表,等待見底回升時買入。

係呢個環境搵倍升股只有這個方法。可能有其他方法,但跌幅唔夠大既公司,可以再升既升幅未必夠大,或者咁講,係唔夠跌幅大既公司升幅大,因為Recover既升幅係可以好誇張。

最後,我想講,係咁既環境下,唔好諗短炒賺到咩錢,當然如果你失業,又有時間,又真係無錢開飯,想靠股市賺點錢生活,股市買跌都或可以賺到點錢生活(不要投入太多資金),但市場比較波動,賺不到錢要倒蝕的話,就盡早離場,不要持續買賣。或者,學點新技能,開拓新的收入,可能比炒股更值得投資,投資在自己身上,總會有回報,香港人要加油!艱難日子總會有完結的一天。

沒有留言:

張貼留言