2022年5月26日 星期四

香港勞動人口減少原因



最近有篇報導(https://cmmns.co/zfW0F)指自2019年6-8月開始,香港勞動人口開始減少,報導入面結論係疫情(外藉人士離港)同移民是原因。不過我想指出,報導提出數據,提出勞動人口減少,然後一下飛左去結論,就係因為這兩個原因,中間無論證或其他數據支持這兩個原因,移民數據?沒有,外藉人士離港數據?沒有。如果要分析勞動人口減少原因,要了解香港人口結構變化。


香港出生人口一直跌,每年新加入勞動人口一直減少,而每年超過65退休的人口逐漸增加。早在2011年,林奮強就香港人口數據去預測(https://paper.hket.com/article/855113/%E9%A6%99%E6%B8%AF%E9%BB%83%E9%87%915%E5%B9%B4%20%E5%8F%AF%E8%AE%8A50%E5%B9%B4)

,到了2016年,香港勞動人口就會減少。其實好易計,當年有幾多個0-4歲,15年後,就係15-19歲既人口,唔計外來人口,要預測唔難。但佢預測同實際數據唔一致,佢預期2016年勞動人口會減少,但實際上要去到2019年至今才一直減少。佢預計唔準既地方係外來人口比較難預計。


勞動人口定義係15歲以上有工做或無工做而又有打算搵工做既人,過去3年勞動人口減少23-24萬人。

政府統計處 : 表6:勞動人口、失業及就業不足統計數字 (censtatd.gov.hk)


如果用整體人口計,15歲以上過去3年既人口減少左5萬左右,如果只計15-64歲,減少左21.8萬人,由64歲踏入65歲既人比14歲踏入15歲既,3年黎累計多出21.8萬人。退休人數遠多於畢業人數。21.8萬已經很接近勞動人口減少,當中可以包含移居人士。

政府統計處 : 表1A:按性別及年齡組別劃分的人口 (censtatd.gov.hk)


之前有公佈每年移居外地人數,係根據領事館發簽證既數字,但最近無提,有篇報導有講淨移出,但港府唔承認係移民。 (【移民潮?】2021年香港居民淨移出2.73萬人 港府:以此證移民潮屬「以偏概全」(附10年數據、普查重點) - 香港經濟日報 - 即時新聞頻道 - 即市財經 - 宏觀解讀 - D220228 (hket.com)),淨移未必準確,做個參考咁過去3年都少左10萬人。我見部份用出入境人數更唔準確,有D報導話過去3個月咁樣計少左14萬,完全錯,如果好似某D”明星”返內地長期居住,納入出境之後無再入境既人,已經是有錯誤。移居又未必一定係長期,可能隨時又返返黎,所以好難計算,但一定唔會係少。


香港單程證來港人士之前每年有4-5萬,80%都是15-65歲這個範圍(https://www.info.gov.hk/gia/general/201711/29/P2017112900344.htm),不過近幾年減少左,疫情原因,之前每年有3萬幾人(4-5萬既80%)加入勞動市場,近3年得返幾千至萬幾,都令勞動人口有一定減少,3年累計大約5-6萬。


疫情影響人口流動對勞動人口都有影響,不過主要都係人口老化影響是最大,其次移居,無論係移居外國或移居內地都係移居,但唔代表佢地唔會返返黎香港。唔會再返返勞動市場其實只有退休人士(可能有少部份突然又入返勞動市場既)。


要維持勞動人口唔跌,得一個方法,引入香港以外既勞動人口來港,因為本地出生人口好難推高到足以彌補人口老化果個數字,以前一個生幾個,你要追即係要香港人一個生幾個再乘2,無可能發生。香港住屋市場發展同人口發展關係都好密切,人口等如總體住屋需求,住屋數目等如整體供應,供應之前跟唔上香港自然人口+外來人口既增長,但如果香港人口出現自然下降,外來人口不足,供應繼續增加,住屋供過於求的情況遲早會出現,不過政府可以有好多措施引外地人口來港工作及居住,亦都可以控制住屋供應量,所以供過於求情況應該好難長期發生,短期出現可能會。


了解左人口未來發展趨勢,你都大概可以了解未來香港既整體發展,例如可能延遲退休年齡,醫療需求大而新醫療人手少,會引入外地醫療人員,或者其他行業出現同類情況都會引入外來相關人員。


大家對香港人口及勞動人口有個認知就可以,要預計太遠既事係好難,中間可以有很多事改變你既預測,同埋預測這些複雜的事留返俾林奮強這些專家吧。


沒有留言:

張貼留言