2022年11月7日 星期一

談談Porsche 保時捷 波子(CODE: P911),最近上市後披露數據及公司最近發展

 Porsche AG(波子AG)係今年9月尾在德國法蘭克福交易所上市(CODE: P911),係由Volkswagen Group(福士/福斯/大眾集團)分拆出黎。Volkswagen Group有好多大家都熟既子公司(下圖),除左波子仲有林寶堅尼,Audi,Bentley。Volkswagen本身喺香港就少人揸,但波子,Audi,林寶就一定識。為什麼波子值得寫? 除左自己偏好之外,最重要係奢侈品是有很強投資價值。

不過都要補返一段歷史俾大家知,雖然波子係VW分拆出黎,但上市呢個係波子AG,係由波子控股(波子SE)喺2009年拆出黎賣俾VW,但同時間波子SE係控制VW GROUP,係VW既大股東,係咪好有趣呢,以下係WIKI既描述,未必睇得明,只需要知道,波子控股(波子SE)先係大佬,第2大股東是德國下薩克森州政府,第三大是今屆世界盃主辦國卡塔爾投資局。

2009年年初,保時捷控股公司(Porsche SE)收購福士汽車超過半數的股權,但金融海嘯讓保時捷控股公司也出現資金不足的問題,12月,保時捷控股公司把旗下保時捷汽車公司(Porsche AG)的百分之四十九點九的股份賣給福士汽車,邁出與其合建汽車集團的第一步[17][18][19]。2012年7月4日,福士宣佈收購保時捷汽車公司百分之百的股份[20],但保時捷控股公司已擁有福士汽車集團公司(VW AG)過半數股權。2013年歐盟法庭宣判"福士汽車法"中規定福士汽車股東會決議須有八成股權同意的規定無效,保時捷控股公司正式控制了福士汽車集團公司,保時捷控股公司中保時捷家族擁有半數股權,但卻有百分之百的股東投票權,保時捷家族因此在實際上控制了福士汽車集團。不過保時捷控股公司並未擁有百分之75的福士汽車集團股權,所以福士汽車集團的營收不列入保時捷控股公司的營收。




https://zh.m.wikipedia.org/zh-hk/%E5%A4%A7%E4%BC%97%E9%9B%86%E5%9B%A2




歐洲大家都識既消費品牌一定係奢侈品果堆LV(MC),GUCCI(母公司Kering(KER)),HERMES(RMS),PRADA(1913.HK),都有在歐洲上市(除左PRADA),而且過去10年升幅都冠絕大部份公司(除左PRADA),奢侈品品牌為佢地製造很強的競爭優勢,其他公司難以競爭,原因唔係佢地賣得貴,而係佢地有好長既歷史先可以建立到今日既品牌而其他公司難以短時間搶到佢地既市場,你一個初創公司要做一個手袋,點樣可以令人覺得你個袋既價值可以等同於HERMES? 或者一個老品牌如何創造新款既袋令人覺得你可以同HERMES比? 超難。少競爭係這類公司穩升原因之一,另一個原因當然都要錢配合,全球人均消費力上升先可以有更多人既人有錢去買這類高價產品,收入唔升,好難跳得入成為HERMES長期客戶門檻,儲錢買一兩個係可以但對公司長期收入增長幫助不大,全球QE後人均可支配收入明顯上升,香港已經係,美國更加係,中國更不用說,疫情前自由行來港買金人數都多到逼爆金鋪。題外話唔講咁多住,講返波子。下圖是上面4家公司近十幾年股價圖,次序如上述一樣。





講波子D數之前,講下公司管理層,因為Volkswagen最近都出現人事變動,對波子未來發展都有重大影響,波子CEO係奧利弗·布魯默 (Oliver Blume),2015年10月開始做波子CEO,佢係接替 Matthias Müller,因為 Matthias Müller 升左上去做Volkswagen CEO。 Oliver Blume今年都經歷Matthias Müller之前既經歷,因為Oliver Blume今年9月升左上去做Volkswagen CEO,就係波子開始準備上市前就升左職,不同的是,Oliver Blume兼任埋波子CEO,而無其他人代替,所以佢應該係近年同時做VW同波子兩個公司既CEO既人,董事會咁睇重佢,一定有原因。

Matthias Müller與Oliver Blume中間其實有另一任CEO,即係Oliver Blume之前果一位,係Herbert Diess,佢被離職既原因根據市場報導係因為佢想大攪電動車,但VW核心技術就係燃油,如果突然大幅轉去電動,會大幅裁員近3萬員工,這個舉動觸發起工會神經,令到公司內部有不滿聲音,被市場認為是要炒佢既原因。VW轉型與其他傳動車廠面對一樣既難題,雖然手上有資金,有生產線,有技術,但燃油車與新能源車除左個油箱引擎換做電池電機之外,仲有好多其他設計上既考慮,特別是軟件。新能源架構下汽車系統是以前不注重,現在被普遍注重的東西,傳統車廠缺乏這種技術,Herbert Diess被炒另一個原因係佢既VW軟體子公司CARIAD專案研發成果不如預期或許有關,CARIAD進度不如預期,令原本計畫好推出既車型要延後2-3年推出,原預期2024年推出Level 4自動駕駛車型,可能要2026甚至2027才可以出到。要2024年出LV4自駕,都算是艱難級任務。其實油車公司面對既問題除左軟件,自身定位都有一定障礙。

喜歡這些跑車級高價車的人,會買波子既原因除左馬力強,加速快,仲有駕駛體驗,例如引擎氣喉聲,轉波既聲,如何讓用家接受新能源車可能無左部份以往喜歡的特色,是對公司所有人的考驗。經營上既風險可以有好多,但投資上又係另一考慮。

近期經營數據上,波子銷量係未受疫情影響,同比持續上升,2020年全球銷量同比減少3%,2021年同比增加11%,2022年1-9月同比增加2%,但公司整體收入增加15.7%,即係產品結構中價格較高的產品銷售佔比增加左,而最強既係公司毛利率一直提高,成本控制做得好。雖然過去不等於將來,將來公司面對轉型電動或其他新能源產品,有很多不確定性,但睇返本身做開油車轉緊做電動車既中國車企,多數都係正面影響,反而提高利潤率,不過現時可以話競爭不大既環境與未來競爭很大的環境又不同說法。所以決定性都係管理既人身上,如何因應當時情況將公司價值擴大,不是數據上可以預期到將來,但從幾個方面去考慮,車企之中,波子可以列入最佳考慮之列,原因如下:

1. 強大的品牌價值

波子品牌就如手袋界的HERMES,保值率高,中國是保時捷最大的一個市場,佔公司收入超過31%,根據最近中國汽車流通協會數據,在德系品牌中,波子3年保值率高達96.47%,遠高於第2位既BENZ 只有77.74%。HERMES袋唔只保值,仲可以升值,車要升值就有D難,除非限量版又好吸引人但比較少。

圖片來源: https://www.autoxw.com/post/27896.html

2. 新管理層值得期待

公司每換管理層都為公司帶來新發展,可以係好,可以係壞,2015年做CEO至今,近年波子盤數做到靚一靚,再被提升為VW既CEO,Oliver Blume既管治能力我不會有什麼懷疑,至少獲得VW董事會既肯定,如果佢成功將VW及波子從燃油轉為電動車界豪華品牌,我也不會太意外。VW應該都好努力想做好為佢地不斷帶來利潤既波子。


3.技術仍然領先
除左燃油技術領先,配件都不差,電動車技術未必最領先但定位做豪華車,公司研發方向都係提高駕駛體驗,最近有報導公司研發出液晶遮光玻璃,應該業界第一家,面對現時全玻璃天窗既趨勢,除左自行加遮擋,一個可調既液晶天窗一定是較佳選擇。所以不太擔心公司競爭會被比下去,做到差異化總有市場空間,豪華車不是鬥多鬥銷量,定價過百萬既車你都唔會預期銷量超過定價幾十萬既品牌,即係你唔會認為米芝蓮d餐廳每日客流量會多過老麥,公司只要擴大銷量,提高單價,改善利潤率,做到穩增,已經可以持續提高公司價值。

小結
波子呢間公司要講有排講,但大家要明白幾樣野就夠,公司衰退機會低,有能力保持穩增,業務不會每年幾十%高增長,有十幾%已經算好,不要預期短時間會升十倍,倍升都要較長時間,這家公司一定是歐股入面必定要關注既公司之一。

至於買入位,當然越平越好,但公司上市後股價一直升,歐股市場都係10月初開始跌轉升,短期難有大減價,想做長線投資就等待一下,平返10個%已經好好,因為你唔係預期短時間倍升,買入位要等返黎。最尾,大家都要有個買賣到歐洲股票既戶口先可以買,至於邊間就大家自己搵下,我唔幫佢地宣傳(無收錢唔幫haha)。


沒有留言:

張貼留言