2021年8月3日 星期二

最近投資上的討論思考

 最近市場上都好多爭拗,最近著名香港投資人-紅猴,出左篇文講"走左先啦"既睇法。(http://redmonkeyblog.blogspot.com/2021/08/1-aug-2021.html) 有興趣可以睇睇。大概講最近港股市弱,有人建議走左先,佢既睇法係,優質公司唔應該隨便見價弱就走(如果我無理解錯誤)。 呢類睇法爭論其實是難有公論,沒有答案,沒有真理,點講都可以係岩,點講都可以係錯,可以沒有什麼好討論,因為每個人投資風格都不一樣,每股股票走勢都不一樣

最近有個例子,1211比亞迪,2月見頂280開始跌,跌到最低140,跌幅一半,如果走左先,係可以避到一劫,而紅猴既疑問係,你會唔會再買返? 走左再買返同一隻股票,真係唔多見,因為通常會買左另一隻股票,而唔會一直持有現金等股價跌完再買返。

如果是長期投資者坐貨,唔走,面對既係你個倉隻比亞迪市值將會跌左一半(唔一定係蝕,你可以係低位買,但市值無左一半)。 如果有信念,溝貨,而家升返,又賺多左。 但2月尾至5月中,你會面對係股價不斷下跌既壓力,溝貨可能越溝越跌,壓力更大。好多人都面對唔到,所以走左先係適合大部份人,唔係人人都捱到股價調整果一浪。而長期投資者對於這段下跌既面對方式係信念(雖然我唔認同,因為錯誤信念會害左投資者),不過信念不易建立。

自己坐貨面對呢段難捱,如果你曾經公開強烈推介這家公司股票並一直持有,你面對既嘢就更難。聽左你意見買入既人,未必面對到咁既跌幅,佢「信念」未必如推介者深厚,而且跟推介買的人唔會懷疑自己,佢係會懷疑推介俾佢既人,會問點解跌到咁。所以推股票既人除左自己有貨質疑自己之外,仲會俾其他人質疑佢,面對更大既心理壓力。如果係你既客戶,壓力是最大,因為你會怕你既客會走,紅猴應該係經歷緊呢樣野,好多人都係想次次賺錢,唔會蝕,但做長期投資就是要面對調整果一段時間,紅猴明,但佢既客一定唔係個個都會明,很多人都是很怕賬面虧損(就算係賺少左都係虧損)

所以,最受歡迎既買賣策略一定係趨勢投資,坐一浪止賺,坐錯就斬倉止蝕,唔需要賺到盡,唔需要優質公司,只需要食升浪,食完就走搵下一隻,是比較多人易接受到既買賣策略。特別是上年牛市,隨便篤隻強勢股都食到好高既升幅。長線投資坐貨這類策略係現時投資界係唔易做。

沒有誰對誰錯,任何穩賺既策略都係好策略,走定唔走真的取決於人既性格,有人承受到有人承受唔到,所以我曾經出post講過,唔同投資風格既人係傾唔到計,只有相同風格先可以明白大家,可以討論到。所以,我之後,都唔會評論其他人既投資對或錯,市場自然會話俾佢地知,你係對定係錯,不需要由我去評論。(不過你問我個股睇對我都會有自己睇法,但我唔會講我一定係對,要了解,沒有人可以預測任何事物未來都會100%準確)




沒有留言:

張貼留言