2020年8月24日 星期一

農夫山泉(9633)與中國飲料市場

 農夫山泉(9633)

招商寫左好多行業既野,我寫D佢無既野

業務
好簡單,係湖同山抽水,跟住過濾再殺菌消毒,入樽,運去各銷售地方賣俾人飲。業務真係無咩好講,始終賣水呢樣唔係得佢有,其他公司都做緊,佢係市佔最大,但佢D對手都唔弱。佢業務模式要複製都唔難,只係品牌難複製。

中國飲料市場
我拎左招商證券張圖黎睇,因為招股書無好長歷史包裝水市場既圖,做個參考。
公司招股書P.63弗若斯特沙利文寫,2014年-2019年包裝水市場年複合增長率11%,預計2019-2024係10.8%,呢個預計我通常只參考,之後都唔會一樣,我認為會低D,我覺得呢版最值得留意係咖啡,2014年-2019年年複合增長率29%,其實好高,所以LK瑞幸同埋Starbucks點解會狂搶市佔就係咁解,功能飲料係第2高增長,呢個都要留意,不過中國市場d公司好似都無上市,但我最好奇係水,竟然排到第3高增長,比果汁、茶增長更高。

之後果頁有軟飲料排名,第1,a公司,美國公司,100%肯定係可口可樂,b公司非上市公司應該係娃哈哈,農夫山泉舊死對頭,C公司台灣成立,應該係康師父。第4就農夫。如果只計包裝農夫排第1,排第2係華潤怡寶(新死對頭),之後先到娃哈哈及康師傅。其他例如果汁受茶都係康師傅排1/2。雖然康師傅係龍頭但過去幾年收入增長都係持平。


收入

得3年數,近2年增長都係17%,水佔公司收入60%,其他佔40%,2018及19年水收入增16.4%及21.8%,水都係收入增長主要來源,唔係靠其他非水產品。所以睇水得啦唔洗睇其他。

睇水銷量2018+20%,2019+23%,平均售價略跌,價都升唔起要靠量衝,但個量又升得唔錯。但如果價一直跌會拖低毛利率,生產成本未必成日都跌。毛利率一陣再講。

成本
原材料最多,原材料主要為生產瓶身的PET、瓶蓋、標籤、糖及果汁(公司寫既)。個膠樽最貴,3蚊支水,個樽成本係4毫子,不過呢個我之前睇康師傅都知,唔係咩秘密。最神奇係取水及處理成本,極低,做143億包裝水生意,取水同處理成本只係1.35億,3蚊支水呢個成本只係3仙...製造費公司無講係包咩,公司咁計之下成本就係43.9%。



毛利
2018年毛利率略跌,令毛利增長得11%,2019年毛利率回升,毛利增21.9%。呢d差異化低既產品要加價唔易,你諗下出面咁多牌子水,你貴過人少少,銷量都差左。毛利率風險大但近2年波動又唔算好大。


其他開支同最後淨利潤已經唔重要,直接飛去睇現金流吧啦


現金流與現金+債務
呢個應該無乜人講喇,我講多D,公司近3年現金都係差唔多4X億,經營現金流D現金去左邊?

公司最強就係個現金流,2017同2018經營現金流同利潤差不多,2019就經營現金流比利潤多左10億,主要係存貨減少同埋預付款減少各5億左右影響。每年資本開支(買機器設備果D),過去3年就22,33,33億,咁所以過去3年經營現金流入165億,資本開支88億,自由現金流就有76億左右,跟住公司上市前2019年派左96億俾股東(其實大股東HOLD 8X%,即係主要佢自己拎返哂),但係近3年多左76億又點有錢派96億,好簡單,問銀行借左22億,所以流動負債無啦啦有22億計息借貸,因為上到市就有錢還,所以無問題。其實大股東都計到好盡下。
其實公司現金流咁勁,都不缺錢啦,公司之前有冇派息俾股東?應該有,但唔知做乜儲3年先一次過拎96億(應該同上市有關,但上市之後h股股東只佔3.47%),2017及18年都係拎左3億幾咋。


招股價市值相當於...........
上限價就2405億市值,利潤2021年有100億(樂觀地睇),預測市盈率24倍,消費股黎講合理範圍內,自由現金流可能有60-70億,但會唔會派高息?就算派哂都只係3%左右息率,應該唔會派哂,亦都唔會高息,派咁多息都係落返大股東個袋。

呢隻其實好乾下,H股股東持貨市值只有84億元(仲有好多係機構投資者),市值2400億,有心夾高唔難,公司不缺錢又上市,可能之後想回流A股,港股通又入到,炒到上40-50倍市盈率唔奇,投機機會多過投資機會,如果IPO抽都可以考慮,但未必首日大升,我估上市一個月內大升機會大D。


風險

我覺得最值得講反而係風險,習大大叫大家惜食,全國就惜食,如果有一日,習大大要廢除膠污染,推廣用水機裝水飲,人人帶個水樽出街,商場裝哂收費水機,塑膠樽裝水就肯定玩完。

沒有留言:

張貼留言