2020年8月6日 星期四

港鐵0066 2020年上半年業績詳解

港鐵發表2020年上半年業績,2019年全年果份只反映2019年下半年反送中運動對港鐵之影響。今年上半年是疫情+運動對港鐵之影響,曾經被譽為不會蝕錢的港鐵,今年上半年終於要蝕。不過整體係因為投資物業估值下降導致姐。唔計呢個都係賺既。
首先睇下,港鐵客運業務點解會蝕錢先啦
睇客運業務開支,其實好簡單,客運開支全部都係Fixed cost,只要收入跌低過Fixed cost咪要蝕囉,不同今年上半年收入仲未跌低過Fixed cost,62.34億收入,61.28億開支,仲有1.06億利潤,但扣埋折舊同攤銷,就要蝕25.8億了。

固定開支包括員工成本32億,一定要俾既,有冇乘客都要俾既,除非炒人,cut班次都無用。巴士小巴都可能cut咁d人手或減少班次,吉車多咪cut,港鐵一架車載咁多人,cut車長/班次幫助不大,cut舉牌果d,或者企係度叫人行果d,又或者cut咁d睇人跳閘果d,可以幫助大d。另外保養呢個開支都無得cut,唔通想有事故咩? 不過話時話,呢半年好似無壞車例子,亦都反映港鐵之前運力係到左頂,而家少左班次就無事了。

港鐵客運唔會蝕? 無人搭佢就會蝕,無一間公司可以無客都唔蝕架喎。其實好多行業都一樣,總會有客戶減少既機會。


再睇下佢客運量,
1.本地鐵路客運量跌33.3%,當中有幾多係旅客(自由行/外地旅客已絕跡),有幾多係學生(長期停課),有幾多係wfh既僱員(連同公務員),有幾多係唔再搭港鐵? 真係好難計,而家可以計到既係,上年同期係8.27億人次左右,今年減少左2.74億人次,但咁多客源都受影響,只跌1/3,都未算太差,跌一半就合理。收入跌31.1%,反映長途客佔比多左。

2.過境服務同高鐵,應該可以反映到內地客影響,跌87-89%,過境上年係5780萬人次,今年得740萬人次,少左約5000萬人次,高鐵上年係1040萬人次,今年110萬人次,少約900萬人次,兩個相加係5900萬人次,因為2月頭開始已經封哂d口岸,得返深圳灣。內地開始有疫情D人都少左返大陸都有關。

3.機場快線跌77%,反映國際旅客,機場係遲少少開始少飛機,所以影響低少少。上年約910萬人次,今年210萬,少700萬。

 
再睇下
市場佔有率,呢個係一個幾好既指標去睇有幾多人因為罷搭黨鐵而對黨鐵既影響,其實巴士,小巴等交通工具都會受疫情影響,但成個市場收縮下,有D縮得勁D,有D無咁勁,其中一定包含罷搭因素,至少過海交通工具市佔一定係本地多,由68.2%跌至65.1%。過海有時真係好難唔搭地鐵,但都市佔率跌,好大機會係罷搭因素。亦都有可能係有D人因疫情下想慳錢,唔搭地鐵搭巴士,呢個量化唔到。



之後睇下商店果方面
車站租金收入跌52.8%,公司解釋為紓緩疫情期間中小型租戶的租金負擔,中小型租戶可獲減免 2 月至 4 月份一半租金。 大型租戶的租金減免亦會按疫情期間個別情況而定。公司於 5 月和 6 月份亦繼續向各租 戶提供租金減免。

值得留意廣告收入一項,跌64.9%,公司解釋零售業和旅遊業表現欠佳,導致咁,反映出幾樣野,1.港鐵唔少廣告都係旅遊/零售類,但我印象中又唔係好覺係。 2.有可能公司減少左係黨鐵落廣告,但無數據證明,始終調整去做網上廣告係合理D,但要廣告界先會有數據。





之後再睇商場/寫字樓租金

租金收入跌幅少,1%都無,未見有明顯結業/退租影響,公司話有租金減免,另外收購新世界2個商場支持左租金收入,上半年新訂租金係跌17.6%,之後會慢慢反映返出黎

物業管理收入跌21.0%公司未有解釋


之後再睇內地喇,呢個精彩喇~
北京果度公司無提到同比減少幾多,我唔搵返上年果個喇,睇其他果兩個地方啦,深圳客量跌46%,杭州跌43%,都好接近,精彩在什麼地方?就係佢地客量跌幅比香港更大,唔通內地人罷搭?緊係唔係啦,我估係內地禁只出門同埋復工比香港嚴,有d餐廳係禁止營業左一個月。另外有一個重點,深圳地鐵十年來無加過價,香港呢十年加左幾多? 深圳物價升幅比香港更高喎。


最後,其實我無咩興趣買呢類增長能力有限既公司,2000年10月5日上市,經調整後首日上市價約6.1港元,現價39.4,20年,6倍幾升幅,唔係我杯茶。所以分析唔係為左要買,純粹俾大家了解呢間公司靠乜賺錢,d錢洗左係邊。

沒有留言:

張貼留言