2020年11月5日 星期四

831 利亞零售出售OK便利店業務(紀念式文章)

 我同831利亞零售都有D情意結,因為之前工作關係俾老細叫我去研究呢間公司,又有去過佢地業績發佈會兩次聽過管理層講野,加上最近我屋企既便利店就係OK便利店,我都時不時有去買下野。利亞賣走OK,都值得為佢寫返篇紀念文章(佢唔係結業,未死的)。

公司份野是咁寫的,很長,唔COPY哂,大家入下面條LINK睇->根據ACT授予的特許權協議,利亞零售早於1985年在香港以「OK便利店」品牌開始經營便利店。利亞零售表示,董事會收到ACT提出的有利建議,將便利店業務出售給ACT,並指儘管尚未進行有關續期特許權的確切討論,但鑑於對集團業務之持續審視,董事會認為,出售事項為集團提供一個良好機會,以圍繞剩餘集團的業務重新制定策略。

https://www1.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/2020/1105/2020110500048_c.pdf

利亞零售 (0831)宣布,已訂立買賣協議,以 27.9億港元現金代價﹙按無現金及無債務基礎計算﹚,出售集團「OK便利店」業務。交易完成後,擬派每股3.85元特別股息。

公司已發行股數是7.681億股,即是派29.57億港元,因為27.9億是無現金無債務計(即係唔包公司現金同債),但出售之公司扣除債務淨現金係3.44億,實收31.34億,本身公司年中有現金4.13億,減走3.44億,再加返31.34億,即是交易完成後公司持有32億現金,再派29.57億出黎,剩2.43億現金。

重大交易要過股東會批准先可以,咁我估派息都係一早傾好哂既野,因為831主要持貨者除左馮氏持有40%之外,其他都係基金股東。




講下OK便利店個業務,估下馮氏點解要賣走OK?

過去2年半,OK都係831主要收入及利潤來源,其次是聖安娜。OK便利店個業務2018年核心經營溢利(EBIT)1.7億,2019年1.9億,加返折舊攤銷(D&A),EBITDA 2018全年係2億,2019係2.17億,2018年經營現金流整家公司係2.6億,低於EBITDA的2.9億,但計返利息收入同稅開支3300萬,就好接近經營現金流。

便利店業務大約一年提供2億左右既現金流入,27.9億賣哂成間公司,大約提早拎返14年既現金流,賣走左7%年回報率既資產。如果係誠哥賣,一定俾人話拎錢撤出香港,但馮氏?

公司公告內容隱約有透露睇淡香港便利店前景,呢個就有D奇怪,如果講業務轉差,都係2020年上半年先出現,都係受疫情影響為主。而且2020上半年公司收入有增長,但毛利率下跌毛利下跌,但應該都只係暫時性,除非佢覺得疫情持續好耐,咁奇怪? 就算環境差,OK個底本身唔差,要發展新業務攪大佢唔係無可能,所以我覺得係公司已經無心再係香港攪便利店,寧願拎返錢攪其他野,利豐重組唔知點,係咪拆骨賣哂資產? 定係投資新野? 未見到有咩消息。所以我認為賣OK,係馮氏有其他打算。會唔會本身利豐缺錢,要賣資產打救? 因為疫情對利豐貿易生意影響都好大,以上都係猜測。



公司話要發展其他業務,但佢賣左間公司,將D錢派返哂出黎,都唔係拎D錢攪咩新業務,純粹賣左佢自己袋返D錢,馮氏袋返12億。其實831之前派息都高,基本上現金流入幾多派返幾多出黎。馮氏既現金牛公司,之前私有化利豐,再賣OK便利店。馮氏有咩大攪作真係佢地先知,公開資料應該不多,亦都無興趣花時間搵,始終俾你知你都賺唔到錢。

餅屋果度一年大約6-7千萬現金流入,增長應該都唔快,穩定程度都不及OK便利店高。新果兩個業務仲係好細,可能一年都係賺幾百萬。

餘下業務6-7千萬一年現金流入,7.68億股,每股0.085,俾8-10倍市盈率,公司賣OK後股價0.68-0.85元左右,3.85加返呢個範圍大約4.53-4.7。今日成交價範圍4.61-5.27,開市4.7,收市4.81。基本上而家買都無咩肉食,而家買黎坐等如買餅屋業務,但無咩吸引力。

又見證一個穩定業務既公司,離開香港股票市場。



沒有留言:

張貼留言