2020年4月18日 星期六

油價現貨, USO, USL 比較

最近,真係好多人講油價,因為油價跌到去2002年以來新低,大家都希望買少少搏反彈賺返筆。 但係好明顯好多人都係第一次接觸油既投資產品,明顯唔明白商品同股票或者其他金融產品既分別。

首先答下大家最常問既問題
問: 點解原油現貨價與期貨價差咁大?

答: 因為現貨就係現時交易既價格,期貨係未來交收既價格。舉個例可能會易明,豬肉價格,豬肉都有期貨,但應該好少人會留意。今日1斤豬肉假設賣10蚊,但開始有豬瘟,開始有豬死,咁豬肉零售商(肉檔)會點做?今日開始買期貨鎖定未來成本,但養豬商(豬肉供應商)都唔係傻既,豬肉供應商賣1個月後交收期貨出黎,一定會比現價商,因為佢知之後收入會少左,亦都知多人會搶買,下一個月交收既期價格就會高左,假設12蚊/。如果越多人預期未來價格升,之後月份既期貨價只會越來越高。所以商品牛市下,期貨價格相對現貨有溢價,長期黎講,期貨牛市下會跑輸現貨。呢個係簡單例子,當然可以有其他情況,但太複雜就唔講住。

問:咁買現貨咪可以避開? 點解無現貨石油ETF?

答: 唔係所有商品既現貨都可以坐,豬肉都可以長期擺,擺十幾年,急凍冰鮮豬,之前開倉都有d超過十年期冰鮮豬流出。但儲存成本呢?要有個凍倉儲堆豬肉,電力成本超高,倉儲成本等,d豬肉幾錢斤? 擺一年可能都蝕埋成本,所以唔會有平民會做,政府先會做。石油唔洗凍住,咪好平? 但你諗下,一桶油,20蚊美金,160蚊HKD一桶,一桶大約159公升=157公斤,1公升/1公斤大約1蚊HKD,除左倉儲仲有運輸成本呢,每單位價格咁低,所有倉儲運輸成本超高,唔同黃金,黃金1公斤係41萬HKD!!!所以,無人會做石油現貨ETF,管理費(交易成本)太高,你都唔會買。


所以,大家就唔好諗點樣買可以追到現貨油價,你只可以買既得石油期貨/石油期貨ETF。

入正題,今次要講兩隻石油期貨ETF,與現貨價歷史差距
1.USO (美國石油指數基金)
同埋
2.USL (United States12月期原油期貨ETF)
詳細大家Google啦,簡單講,USO主要買即月/下月期貨,跟貼即月油價波動,USL就係相等地買哂即月同未來11個月石油期貨,所以價格相等於未來12個月石油期貨平均價,所以對即月波動無咁貼。

呢d大家上網都會搵到,但以下資料,應該無咩網會講。我會分三期去睇兩隻ETF同埋現貨回報差距。

1.近期+下跌期

近1-6個月,WTI(現貨價)分別跌28%,62%,58%...USO同現貨價差距好少,係跟到油價跌幅,而USL係跌得比較少。因為佢拎左未來12個月平均,而未來期貨價跌得比現貨低(波幅比較少),始終多人覺得未來油價會升返,未來期貨價支持較高。

上一次2014年下跌浪,大約1年半,現貨跌左73%,USO都跌78%,可能係管理費影響,所以跌得較多少少,但USL都係跌得比較少,只跌70%。

近20年,油價長期跌浪都係比較少,2000年-2001年,2008至2009年,2014-2016年,同埋今年2020年。

不過無人會想跌浪果陣要坐貨,所以跌緊都唔應該坐石油ETF。呢度只能見到USL係跌得比較少,好似蝕得比較少,但升既時候又係點?

2.2009年後升浪

2009年最低價開始計,現貨升219%,2隻ETF完全跟唔上,都係期貨價高於現貨價導致。3個直行有咩分別,左邊係最低價至4月20,中間係最低價至4月尾,相睇轉倉影響,但影響好像不明顯,右邊係用左唔係最低價去睇,見到現價增幅係少一半,現貨同ETF差距就細左好多。

如果比較兩隻ETF,今次又係USL表現比USO好,大約6.5%-14%優勢。睇埋另一個升浪。

3.2016及2017年後升浪

睇埋另一個升浪,2014跌到2016年2月見底後重新升返,無計到2018年9月最高,只計到2月,岩岩好2年時間,現貨同期貨ETF差距都係好大,中間果個用2017年6月唔係最低價,只係中途另一個浪開始前既浪底去計,現價升幅46%,USO同USL都差距大縮窄,右邊係再調整睇下有冇唔同,都係一樣差別不大。

只要油價唔係大幅波動時買,期貨ETF同現貨價回報分別不大(現貨同期貨價差無大變化)。用現貨最低價計,一定係有出入,始終兩樣野黎。

但今浪USL反而跑輸USO,呢個同平均期貨差距同即月期貨差距有關。但暫時手頭未有數據可以講解。

少少結論:
現貨價最低/最底果陣係咪最佳買入期貨ETF時機? 睇歷史數據反而唔係,反而係油價穩定返,現貨同期貨價差收窄先係最好時機。 

USO同USL邊個好D?
USL係跌市都比較好抗跌,但升市又未必次次都跑贏USO,但感覺上USL比較好坐,就算摸唔中底,繼續跌,都可以跌少D。

其實最重要問問題係
油期ETF係咪真係好既投資對象? 
過去食哂成個升浪,升幅都係40%-100%,對於買開股票既我黎講,呢個升幅真係唔吸引,但現價大家覺得油價咁平再跌空間唔大,唔通跌返去10蚊咩? 都已經18-19蚊,我真係答唔到, 油價60蚊果陣邊個會覺得跌到落40蚊,40蚊果陣邊個會估到20蚊,所以會唔會10蚊?我答你唔到。我目標唔係要跌極有限,我目標係要上升最大化,所以先會叫發掘十倍股。所以,石油我真係研究好少,我就唔太有興趣買,所以俾唔到建議,大家買油前,都應該諗一諗。

最後係貼返其中一張參考俾大家
我D數唔係老作,真係bloomberg cap出黎,但太多廢事貼哂出黎。


1 則留言:

  1. Thanks for this! Just want to share this with you....

    hket.com
    【原油ETF】紐約期油合約正價差近4成 原油ETF撈底風險高?

    近期原油市場成為投資熱點,不少投資者希望趁低價買入原油相關資產,但原油期貨投資門檻較高,許多散戶選擇購買原油ETF。但要注意的是,目前期油市場不同月份合約出現大的價差,有機會導致石油ETF的走勢大幅偏離現貨石油價格。

    現時在港交易的兩隻石油ETF,分別為F三星原油期 (03175) 及FGX原油 (03097) ,兩者均是透過直接投資於紐約期油(WTI)合約,以追蹤一項石油期貨指數的表現。

    換言之,兩隻ETF在轉倉時亦有機會因為價差因素,導致回報出現誤差。

    價差如何影響回報?

    原油期貨價格可分為正價差(contango)及負價差(backwardation),在不少情況下, 由於原油的貯存成本(storage cost)不低,故近期價格較遠期價格高,意指價格結構呈負價差。

    目前石油市場短期供應過盛,市場較少人願意用低價「接貨」買原油,然後當遠期期貨計及貯存成本因素後,形成正價差情況。當投資者長期持有期油ETF,每月將自動在價格反映貯存成本。

    截至香港時間4月17日下午6時半,5月紐約期價格為18.74美元,而6月紐約期油價格則為25.81美元,正價差總額高達7.07美元。若期貨投資者選擇在此刻進行轉倉(賣出5月合約平倉,再買入6月合約),則會面臨7.07美元的損失。

    即便是投資ETF,也有機會面臨此風險。

    ETF 同樣有着轉倉價差風險

    先說F三星原油期 (03175) ,其追蹤指數為標普高盛原油額外回報指數(彭博代號:SPGSCLP)。

    該指數的轉倉操作原理如下︰

    轉倉每月為期5天進行,從當月第5個標普高盛營業日開始,逐漸減少最近期合約的比重,而增加第二最近期合約的比重,以致在轉倉期首日,最近期合約佔指數的80%,第二近期合約佔指數的20%,而及至轉倉期第5日(即有關月份的第9個標普高盛營業日),第二最近期合約佔指數的100%。

    舉例來說,在2020年4月轉倉期間,指數內2020年5月的WTI期貨合約將由2020年6月的WTI期貨合約替換。

    事實上,在聯交所文件當中,F三星原油期亦有聲明產品存在的正價差風險。文件明確地提到︰「指數的價值(以及每基金單位的資產淨值)可能在WTI期貨合約即將到期下,因向前轉倉(因WTI期貨合約價格增加,即正價差)的費用而受到不利影響。」

    FGX原油轉倉方式更複雜

    接着便是FGX原油 (03097) ,其追蹤指數為標普高盛原油增強額外回報指數(彭博代號:SGESCLP)。

    該指數的轉倉方式較為複雜,會根據評估日的不同月份期貨合約價差,作出不同的轉倉選擇。若正價差(即較遠的交收月份的期貨合約價格高於較近的交收月份)高於0.5%,則會視乎情況,最接近合約轉倉至該年度12月,甚至是下一年度12月。

    另一方面,倘期貨正價差為0.5%或以下,則會將上述合約轉倉至由下一最接近合約月份的合約。

    相對而言FGX原油追蹤的指數,有着較為復雜的轉倉方式,從理論上而言,面對價差的風險可能會較低。

    綜上所述,若投資者有意買入原油ETF,亦應當注意期貨合約價差所帶來的風險,尤其目前按百份比計算,6月WTI期油比5月WTI期油的溢價(正價差)高達37.7%。若投資者選擇在現價買入,可能要面對較高的價差風險。

    相關文章︰【油價走勢】5月期油結算前夕轉倉盤湧現 紐油挫7%低見18美元

    【原油價格戰】期油ETF熱炒 應該長揸嗎?

    【原油價格戰】期油ETF捕捉油價波動易入手 香港3175、3097有何分別?



    免費下載 hket App,關注「全球疫情實時動態」

    一APP在手洞悉天下 立即訂閱送高達$480訂閱禮品

    責任編輯︰侯景成

    回覆刪除