2018年4月14日 星期六

什麼是投資?

呢篇<<段永平:什麼人適合做股票投資?>>超長,應該無咩人睇哂~

集中講呢六點~
第一點,好簡單,投資就係買公司,只係拆散黎賣,就好似劏房咁, 買公司呢個心態黎買股票既人應該唔多,因為當一去到要計呢間公司幾錢先抵買既時候,好多人都唔會識計,所以第2點就係幫你計數

未來現金流折現計應該幾多錢先好買,其實好難計得準,亦無需要計得準,所以第3點同第4點係相關,第3點意思係,唔係真係要你計數,係要你諗野既方向跟住公式入面去諗,現金流折現既介紹係下面WIKI百科自己睇左先
http://wiki.mbalib.com/zh-tw/%E7%8E%B0%E9%87%91%E6%B5%81%E9%87%8F%E8%B4%B4%E7%8E%B0%E6%B3%95
好喇,佢講既思維又係咩呢,條公式簡單D講就係, 
公司價值=未來現金流折現返黎既現值

即係假設你收購成間大家樂返黎,諗住5年之後,賣返出去….每年要20%回報,咁你出幾多錢買呢? 咁你睇左盤數,將賺返黎既錢,還左俾銀行/其他債權人利息,留左一筆錢做未來新廠新鋪投資之後,每年可以派5億股息俾你自己袋哂, 咁無折現情況下,因為你要年賺20%回報,所以間公司你覺得值25億

但問題就黎喇, 如果銀行借錢利息只係2-3%, 20%回報既項目一定俾人高價搶, 因為股市係公開競價既地方(你當係拍賣), 你出25億但人地可以出100億,佢覺得5%回報都好好,咁你就用唔到25億買,所以,計數係無意思,唔係你覺得值幾錢就會買得到, 市場樂觀時候你根本無可能用到你認為合理既價買, 所以等待都係一種需要既心態~始終會有一日等到你認為合理既價錢,因為市場都有悲觀既時候, 如果你唔係傻到以為騰訊而家會100蚊俾你買到既話,你點都會等到你想買入既價…好既公司,唔會咁易有低價,所以增長能力係彌補返你高價買入既錯誤既最好保障

又舉個例, 市場覺得A公司回報率10%就係合理,咁公司今年賺1億既話,公司值10億, 如果你今年錯誤地用左12億,即係8.33%回報率買A公司,都唔緊要,下年公司收入多左,賺多左,變左賺1.2億,咁下年公司就值12億, 你都會搵得返買家買你間公司,當然你都可以繼續賺1.2億自己袋哂, 唔一定要賣,如果再下年公司賺1.5億,其他人肯15億幫你買間公司,你當初12億既投資就唔會係錯,所以增長係一種保障,保障你既資產(間公司)唔會貶值。

好既公司會有增長,市場都會對公司有預期增長率,正常情況下現值已經計算在內,但當然隨住時間推移,價值都會上升,如果公司增長持續高於市場預期增長,其價值將會增長更快, 所以投資想提高回報率另一個方法就係選擇會持續高增長既公司, 但要識分辨邊D公司會持續高增長, 唔容易, 如果有咁易, 全香港人會識係2004年開始一直買騰訊, 而唔需要供咩MPF, 所以第4點能力圈就係決定一個人投資回報既重要指標, 要識得分辨公司未來增長情況,一定要了解公司內部既管理情況,營運既態度同埋策略, 另外外部環境既變化, 公司面對競爭既能力,就係第5,6點…. 但一個人唔會咩行業都好清楚了解, 你了解既公司都只會係你接觸到既公司,可能你買過佢既產品,用過佢既服務,又或者你工作既行業,你讀過既專業, 呢D都係會係你最了解既

唔好以為隨便聽過人係公眾地方講個消息就會賺到錢,佢講既野未必100%真,因為你唔熟,你唔會知, 而且你都唔會知講呢樣野俾你聽果個人之前已經買左幾多,靠自己了解,再等待好價錢出現, 只要做幾次對既投資, 已經好賺過你做百次既買賣…

所以結論係,最好既情況係集合好多各能力圈既人,去分析每一個行業既前景,再選擇出最好既行業,所以我都希望識多D唔同能力圈既人,大家可以多D討論,寫住咁多先…..寫寫下寫得仲長過原作者就更加無人睇,haha


http://www.gelonghui.com/p/174164.html


作者目前對投資的基本理解:

1、買股票就是買公司。所以同樣價錢下買的公司是不是上市公司並沒有區別,上市只是給了退出的方便而已。

2、公司未來現金流的折現就是公司的內在價值。買股票應該在公司股價低於其內在價值時買。至於應該是40%還是50%(安全邊際)還是其他數字則完全由投資人自己的機會成本情況來決定。

3、未來現金流的折現不是算法,是思維方式,不要企圖拿計算器去算出來。當然,拿計算器算一下也沒什麼。

4、不懂不做(能力圈)是一個人判斷公司內在價值的必要前提(不是充分的)。

5、“護城河”是用來判斷公司內在價值的一個重要手段(不是唯一的)。

6、企業文化是“護城河”的重要部分。很難想像一個沒有很強企業文化的企業可以有個很寬的“護城河”。

沒有留言:

張貼留言