2020年7月11日 星期六

<開收費前送大禮> 手遊行業




手遊,一個周期性行業,係今年上半年最受關注行業之一。因為佢不受疫情影響,還得益於疫情,無得出街玩,係屋企玩手指,呀唔係,係玩手機GAME。

睇返張圖,我係根據2019年全年公司手遊收入做排名,單位係億港元(張圖漏左)。 最左邊果行係Sensor Tower數據(最底參考資料1),2020年6月中國手游發行商在全球App Store 和Google Play 的收入排名。有D無排名,例如中手游,因為收入分散係唔同子公司,佢只計發行果間公司,收入少所以見唔到。睇返有排名既,其實有D 6月排名高,但整體2019手遊收入排名低,有部份原因係有D公司可能係主要平台以外既其他平台收錢,所以計唔到。有D可能係公司單月收入高,但全年唔係。有D就新遊戲增長強,推高左排名。

講下股價升幅,今年1月1至7月10日,各手遊公司升幅都唔錯,龍頭騰訊+45.9%,網易美股+58.9%,三七互娛A股+83.4%,升左咁多,係咪就唔值得再講,又未必。十倍股都唔會一年升哂十倍,升左都可以繼續望下,等個靚位入就OK。由於我多數睇港股,A股果D我唔太熟,A股D數據做個參考睇住先,再者A股市場估值都比較高。

手遊股其實有個特色係,每間公司都唔同構造,有d公司可能1-2隻GAME佔大部份收入,例如IGG(0799),《王國紀元》一隻遊戲佔成間公司收入80%(最底參考資料2,3),公司股價就同呢隻遊戲收入畫上等號,呢隻遊戲剛剛出既頭一兩年,越黎越多人玩+課金,股價就一直升(《王國紀元》2016年中推出,2016年中至2017年初至年尾果段),但當遊戲成熟,新加入玩家與舊玩家流失達到平衡,收入無增長,股價橫行浮沉(2018年果段),到晚期,遊戲無乜新玩家玩,舊玩家玩厭左,棄GAME多,收入下跌,股價一直跌(2019年),所以股價=遊戲周期。單一雖然風險較大,但亦都機會多,一隻爆升推升成間公司股市。單一遊戲,我只要睇住果隻遊戲排名一直向上升,我就知道有好多人課金,比較易跟蹤。公司收入增長一定高於整個手遊市場收入增長平均值,公司多遊戲,收入分散就會好貼近平均增長。

至於最近IGG出左新既遊戲,公司在3月業績會曾經指今年上半年會推10隻遊戲,不過要知道果D新遊戲收入情況有點難,因為通常都要俾錢先睇到數據。近期IGG強勢,肯定同王國紀元無關,因為我見佢中國國內IOS暢銷排行第55-60位,一直跌緊,當然佢隻遊戲唔只國內有,全世界都玩到,你要搵資料就更難。我估強勢原因同佢新GAME有關,不過真係無咩數據,其他網站投資者都係希望王國紀元收入唔好下跌得咁快,等新遊戲收入增長推高整體公司收入。如果公司有返增長,估值當然可以提高返,而家IGG係大公司之中P/S或P/E估值最低,如果要追落後,股價都會好勁。

少量遊戲佔公司大部份手遊收入既公司仲有網龍、友誼時光。友誼時光6820今年上半年股價升幅真係好驚人(見表),主要係佢今年年初出左隻好強既新手遊<<浮生為卿歌>>,曾經打入中國國內IOS暢銷排行TOP10之中,有新聞指單月收入可達2億人民幣。(最底參考資料4), 當然唔會個個月都可以排TOP10入面,最近排名一直下降到20左右,但如果計埋公司既其他遊戲,平均每月有2億收入,一年都24億,相對上年18億收入,都增長33%。所以股價升得比較快,因為有高增長,類似2017年既IGG情況一樣。友誼時光算係一間幾特別既公司,佢標榜自己做女性向手遊,針對女性玩家,打機呢樣野通常都係男性多,佢就專做大家認為小眾既女性市場,但又俾佢做到好好成績,佢做宮廷類手遊為都幾受歡迎,<<浮生為卿歌>>就係呢類。市場上都有好多宮廷類手遊,佢可以從中脫穎而出其實有佢既實力,我本身無玩過,但睇其他人評價都係指佢故事性好,同埋佢切合到女性需求,例如玩家角色設計自由度好大,個樣可以自己整到好多種,另外衣著方面亦都俾玩家好多選擇,吸金能力所以好強。

另一類公司例如騰訊/網易/中手遊,佢地本身遊戲就有好多好多類別,雖然騰訊都係靠王者榮耀同埋PUBG(食雞)兩隻GAME為主,但佢仲有好多好多唔同遊戲,分散度較高(雖然我覺得王者榮耀同埋食雞如果收入減少,騰訊手遊收入都會明顯增長放緩),呢類公司收入波動性會較少,即係類似恆生指數,有50隻成份股,雖然有幾隻佔比達10%,龍頭果幾隻大跌都會拖低指數表現,但風險就分散得比較高。不過呢類公司有另一個問題,就係難以跟蹤,網上有免費資源可以睇到TOP 20 / 30課金手遊排名,如果公司D遊戲每隻收入不高,太分散,就上唔到榜,你會比較難監測到果間公司收入變化。

想講講一隻比較特別既公司,巨人網絡,2006年巨人網絡靠端遊《征途》起家。2006年巨人改變了中國網游的收費模式:在《征途》之前,《傳奇》《奇蹟》《騎士》等遊戲都採取按時計費的方式,需要購買點卡才能繼續遊戲,而《征途》玩家可以0成本玩遊戲,只需在購買道具時花錢。係第一個用錢買道具既公司(新聞咁講),2007年巨人去左美國上市,市值排左BAT(百度BABA騰訊)之後,但而家市值只有500億HKD,相比騰訊5萬億市值,騰訊係巨人既100倍。一時風光不能持續下去,所以要持續增長,都要睇好多野,例如有冇其他軟件配套形成一個生態圈,例如騰訊有QQ有微信,有幾億用家,佢一出遊戲就可以係呢D平台上宣傳,好易就接觸好多人,所以一直都好多人玩,形成護城河。當然巨人創辦人史玉柱都係好勁。

未來半年有咩新推動力推動手遊股上升? 都係新遊戲推出,暑假嘛,遊戲推出高峰,7月尾有ChinaJoy(中國國際數碼互動娛樂展覽會),會有好多廠商推新遊戲,但新遊戲初期唔會太多人俾錢,免費下載,俾人升LV升到某個程度之後,再升就要收錢買道具或裝備去升LV,所以越玩得耐先會越願意(或者被逼地)俾錢,因為佢地本身投入左好多時間係遊戲上,花費左時間玩唔想停,但又想玩得強就要俾錢買裝備。

初期好難知邊隻遊戲爆到出黎受歡迎,ABCDE5隻遊戲,就算口碑好,都未必多人課金,無人留意既GAME都可以突然爆出黎勁受歡迎,所以好多不確定性,好似電影咁,大製作未必票房好,小本製作都可以好多人鍾意睇,一種藝術。 所以短期睇股價圖做參考,可能更有價值。至於各股股價圖應該點睇,留待收費欄再教大家。

最後,俾number嘛,有睇開我page/gp既朋友,有d都估到我年初有提過友誼時光(6820),我當然有貨,利申左先,至於友誼時光黎緊有咩利好股價既消息

1.中期業績盈喜,上半年盈利一定大幅增長,不過盈喜唔係一定要發,所以我唔能夠保證一定有發盈喜 
2.加入港股通,IGG,中手遊(302)都係之前入左港股通,友誼時光要到3蚊先夠市值60億,6月整個月佢都到左,有機會9月港股通檢討果陣入,但我不能保證入硬,只係佢符合條件。
3.新遊戲突出,<浮生為卿歌>唔知仲可以KEEP到幾耐,而新遊戲<此生無白>1月已經獲廣電批准,但公司一直都未出隻遊戲,估計7月底ChinaJoy推出,公司籌備已久,希望有好成績

再利申多次,本人持有友誼時光(6820)

最後,真係最後,最近香港肺炎疫情再次爆發,大家小心及注意環境清潔,做足防護措施!


2.「王國紀元」收入佔整體八成 (2020年3月5日12:36)

3. IGG上半年收入3.88亿美元 《王国纪元》贡献超八成 (2018-08-09 09:17)


沒有留言:

張貼留言